Van 5 steren naar 1 ster . - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Arjan Smit - WaarBenJij.nu Van 5 steren naar 1 ster . - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Arjan Smit - WaarBenJij.nu

Van 5 steren naar 1 ster .

Door: SmitArjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

04 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Edendale

Hoi allemaal .

Gisteren zijn we gestopt met tulpen rooien want de bollen zijn nog niet rijp genoeg , dit komt omdat hier de bodem temperatuur lager ligt , en zo dus de bollen minder hard afsterven .
Veder zijn we de afbroei van de broeierij in Nederland aan het verwerken.
O.a. Strong Gold , Prinses Irene , Ile de France .
Dit stond in gaasbaken en moest in Kuubskisten gestort worden .
Ook zijn we even bij triflor wezen kijken .
Hun waren nog niet begonnen met rooien .

We hebben een andere woning gekregen 3 minuten rijden van het bedrijf af.
Het huisje is klein en aardig oud ,
Maar het heeft het mooiste bloemetjes behang die ik ooit heb gezien !
Het is vandaag ongeveer 27 graden dus lekker warm .
In de nacht kan het hier aardig afkoelen. Dus dan is een extra dekentje niet overbodig .

Veder wat foto’s van de schuren van het bedrijf toegevoegd .

Tot ziens !

• 04 Januari 2012 - 17:17

Pa:

hoi arjan niet leuk voor jullie dat de wasmachine stuk is en dat nou een ander voor jullie moet wassen , voordeel is wel dat jullie niet in te krappe kleren lopen !!. maak even foto van behangetje kunnen wij ook genieten maz

• 04 Januari 2012 - 20:16

Pa :

hoi arjan geen leuk nieuws dat de wasmachine het niet doet en dat een ander het moet doen nu rot hoor !, voordeel is nu wel dat je niet in te krappe kleren loopt, maak even foto van het behang kunnen wij even zien of het wat is voor kamer of zo maz

• 04 Januari 2012 - 20:24

Pa:

lekker handig hoor 2x niks anders te doen zeker , maar arjan neem even foto van je villa ook

• 14 Januari 2012 - 18:44

Julia Schilder:

hee arjan hoe is het daar is het daar mooi en waarneer kom je weer thuis hie hie
    groetjes julia

• 14 Januari 2012 - 18:51

Julia :

hoe laat is het daar bij jouw??
    bij ons is het nu kwart voor acht.
    XD opa de wit was gisteren nog jarig 84 jaar gewoordenXD,en ik ben al weer bijna jarig,ik vier het tegelijk met mijn papa 29 januari,ben je dan al weer thuis??
    grooeten grooeten groeten ons allen
    schilders

• 14 Januari 2012 - 18:54

O Theo En T Silvia:

Hoi Arjan, Ook al heb je nu even geen internet, toch even een berichtje van ons. Zo te zien aan de foto`s heb je het naar je zin. Mooie vlucht gemaakt met de heli. Prachtig gezicht over het water en hoog boven de sneeuwtoppen. Wij hebben een winter zonder sneeuw, zelfs zonder graadje vorst. Je hebt er alweer 3 weken opzitten, dat gaat snel. Wij vieren volgende week de verjaardag van je moeder en Eric en drinken dan een borrel op je. Veel succes! Groeten van ons de schilders

• 15 Januari 2012 - 04:33

Hoi, familie Schilder
    Ik heb het zeker naar me zin , eerst een week rondgereden , en nou lekker aan het werk , lange dagen maken (nachtdienst) de tulpenpellijn bijhouden .
    Het is hier 12 uur eerder dan in Nederland .
    29 januari ben ik nog niet thuis Julia ,
    alvast een leuke verjaardag !
    Groetjes

• 16 Januari 2012 - 18:49

Je Mam.:

Hoi Arjan,het is wel duidelijk dat je lange werkdagen en nachten maakt!!
    Zijn jullie in het weekend nog wel even uit geweest of moeten jullie dan het huissie soppen?
    Heel veel succes daar en Veel Plezier nog!We horen wel weer van je!
    Liefs en groetjes.

• 17 Januari 2012 - 11:25

Hoi Mam ,
    We zijn dit weekend wel ff uitgeweest in een stad 25 km vederop ,daar heben we ook geslapen .
    En het huis ziet er piekfijn uit hoor haha !

groetjes

• 17 Januari 2012 - 18:38

Zusje:

Zoooo arjan, ik zag al weer dat de tulpenkeuring er aan komt. Zal ik dit jaar voor je tulpenkeuren? & je mist behoorlijk wat hier in het koude holland. Zin om weer je zusje tezien? haha, neehoor arjan geniet daar nog maar lekker van het mooie weer. DE GROETEN VAN HIER!

• 21 Januari 2012 - 02:47

Hoi angela ,

Ga jij maar tulpenkeuren dit jaar, maar niet onder mijn naam !haha
    dank je groeten aan de rest !